Kontakt

Har du spørgsmål? Udfyld formularen nedenfor og vi vil kontakte dig så snart vi kan!

Eller giv os et kald

Henrik Munk Madsen, Business Area Manager AEC
Henrik Munk Madsen Business Area Manager AEC E-mailhenrik.munk.madsen@symetri.com Telefon+45 40 52 20 52
Mats Persson, Director, Project Services Business Unit Project Services
Mats Persson Director, Project Services Business Unit Project Services E-mailmats.persson@symetri.com Telefon+46 70 603 48 20

tnt arkitekter- BIMeye Room Manager effektiviserer renoveringsarbejdet i projekt Boligforeningen Postparken

For at effektivisere projektet med at renovere Boligforeningen Postparken, en boligbebyggelse med over 400 boliger i Kastrup, har tnt arkitekter valgt databaseløsningen BIMeye Room Manager.

 

Udfordringen

  • Implementering af Symetri's cloudløsning BIMeye for at effektivisere renoveringsarbejdet af 400 lejligheder
  • tnt søgte  en databaseløsning, hvor man kunne holde styr på disse individuelle beboervalg af f.eks. bad og køkkener, med alt hvad dette måtte inkludere af fliser, farver og typer mv.

  • Udvikling af metode

 

Løsningen

  • Room Manager som deres nye databaseløsning fra BIMeye.

  • Coaching og indlæring af ny metode 

 

Fordele

Kristian Boll er ikke i tvivl om fordelene ved at arbejde med BIMeye:

  • Sparer tid ved at eliminere fejlkilder
  • tnt kan centralisere alle de oplysninger og data, der er på samtlige boliger, uden at måtte tegne dem enkeltvis
  • Disse oplysninger synkroniseres mellem BIMeye og Revit, så både tegningsmateriale og materialelister er opdaterede.
  • Dette omfatter også beboernes individuelle valg.
  • Via databasen får vi derfor et datablad med plantegning og oplysninger om hvilken farve, køkkentyper, flise, og type bad, der er valgt i de enkelte boliger.

 

"Det bedste er tiden vi sparer, ved at vi undgår fejlkilder. Sparer vi bare et par timer om ugen ved at håndtere data i Room manager, har vi i løbet af projektets levetid for længst tjent investeringen ind på løsningen. Og vi kommer til at spare endnu mere, kan jeg allerede se nu”

Kristian Boll, tnt arkitekter.

 

 

Læs hele artiklen herunder. Eller gå til bimeye.com for at downloade pdf og se mere om hele BIMeye løsningen.

 

 

 

 

 

For at effektivisere projektet med at renovere Boligforeningen Postparken, en boligbebyggelse med over 400 boliger i Kastrup, har tnt arkitekter valgt databaseløsningen BIMeye Room Manager.

 

Bygningerne, der i udgangspunkt består af 13 boligblokke, er opført i slutningen af 1940’erne. Det er målet med renoveringsprojektet, at opgradere og energirenovere bebyggelsen til nutidig standard samt at få tilført flere større boliger til børnefamilier. Endvidere opføres nyt fælleshus på 300 m².

tnt har udført procesrådgivning med hovedvægt på den beboerdemokratiske proces, hvor beboerne har indflydelse på udseende og type af f.eks. både køkken og bad i beboernes respektive boliger.

Valg af databaseløsning

Efter en testperiode med BIMeye som et vellykket Proof of Concept, har tnt nu valgt Room Manager som deres nye databaseløsning fra BIMeye.

Ifølge procesansvarlig Kristian Boll, søgte tnt arkitekter i den forbindelse en databaseløsning, hvor man kunne holde styr på disse individuelle beboervalg af f.eks. bad og køkkener, med alt hvad dette måtte inkludere af fliser, farver og typer mv.:

 

 

Fordelene ved BIMeye Room Manager

”Med BIMeye vil vi opnå, at vi kan centralisere alle de oplysninger og data, vi har på samtlige boliger, uden at måtte tegne dem enkeltvis. Disse oplysninger synkroniseres mellem BIMeye og Revit, så både tegningsmateriale og materialelister er opdaterede. Dette omfatter også beboernes individuelle valg. Via databasen får vi derfor et datablad med plantegning og oplysninger om hvilken farve, køkkentyper, flise, og type bad, der er valgt i de enkelte boliger.

 

Vi ønskede at finde en løsning som kunne håndtere data og være den enkeltstående kilde til hele projektet, hvor vi kunne rette og opdatere data ét sted og sikre, at det slog igennem på alle tegninger og dokumenter. Det har vi fået med BIMeye.

 

 Vi har nu et system, hvor vi også kan generere visuel dokumentrapportering i form af en pdf med beskrivelse og billede af køkken og bad for den enkelte bolig. Denne pdf sendes fx til håndværkerne i byggefasen, så de ikke er i tvivl om, hvilke valg, der er truffet, i hvilke boliger. Desuden er det muligt, at generere Revit plantegninger, hvor BIMeye forsyner disse med data fra excelregneark med brugervalgene, så tegningerne altid er opdaterede”.

 

Sparer tid ved at eliminere fejlkilder

Kristian Boll er ikke i tvivl om, at det bliver yderst fordelagtigt at arbejde med BIMeye:

 

Det bedste er tiden vi sparer ved at vi undgår fejlkilder. Sparer vi bare et par timer om ugen ved at håndtere data i Room manager, har vi i løbet af projektets levetid for længst tjent investeringen ind på løsningen. Og vi kommer til at spare endnu mere, kan jeg allerede se nu” siger Kristian Boll.

 

De to ansatte på projektet, som skulle have tegnet over 400 tegninger for samtlige lejligheder, kan nu reducere antallet af tegninger til 20. Resten af variationerne til samtlige lejligheder holder man styr på i BIMeye.

 

Det tegner rigtig godt, med et godt indledende samarbejde med fysiske workshops med Petter Alm og Anna Ringsén med en masse sparring via email. Ved at bruge room manager og reducere antallet af tegninger, kommer vi til at eliminere fejlkilderne, og det bliver så meget enklere at holde styr på de mange informationer i byggeriet”, slutter Kristian Boll.

 

Henrik Munk Madsen, Business Area Manager AEC
Henrik Munk Madsen Business Area Manager AEC E-mailhenrik.munk.madsen@symetri.com Telefon+45 40 52 20 52
Tue Egebak, Key Account Manager AEC
Tue Egebak Key Account Manager AEC E-mailtue.egebak@symetri.dk Telefon+45 61 20 46 54
Jeanett M.N. Brøsch, Account Manager AEC
Jeanett M.N. Brøsch Account Manager AEC E-mailJeanett.broesch@symetri.com Telefon+45 40 77 74 78